• ЈПД

#638: Виртуалне учионице у настави физичког и здравственог васпитања уз примену ИКТ-а.

Опште информације

  • Наставник:
    Мирјана Спасић
  • Назив школе:
    3. октобар, Бор
  • Тип школе:
    Основна
  • Сектор:
    Јавни
  • Општина:
    Бор
  • Предмет:
    Физичко и здравствено васпитање, обавезне физичке активности, физичко васпитање, изабрани спорт
  • Одељење:
    5/1,2,3,4; 6/1,2,3; 7/1,2,3; 8/1,2,3,4.
  • Број ђака:
    277
  • Тип часа/наставе:
  • Облик рада:
    Индивидуални

Презентација

Mирјана Спасић Физичко и здравствено васпитање у виртуелној учионици.pptx

Корисни линкови

Блог: https://miraspasic.wordpress.com/

Гугл учионица: mirjanaspasicbor@Gmail.com
Фејсбук албуми: http://skr.rs/94I
Фејсбук група Наставничка мрежа током пандемије: http://skr.rs/94L

http://skr.rs/pb6

  


Циљ и исходи наставе

ЦИЉ – Да се из сале за физичко васпитање пренесу садржаји по програму за наставу физичко и здравствено васпитање у виртуелни свет на онлајн платформи Гугл учионици.
ИСХОД – Имајући овакву врсту приступа теми која је од животне важности, ученици су стекли основна знања о значају превенције, правилне и здраве исхране као и редовним физичким активностима, проширивши појам здравља и здравог живота.


Детаљан опис

Програми наставе физичко и здравствено васпитање путем четири Гугл учионице су представљени ученицима од петог до осмог разреда. Оваквим видом виртуелне наставе сублимирана су функционално знање, вештина, умеће кроз међупредметне компетенције. Створене су нове вредности које се темеље на позитивним ставовима према здравим навикама, физичким активностима у образовању. Применом иновативних ИКТ-а промовисане су: вредност и значај наставничке праксе; активности којима ученичка постигнућа постају функционална, која се темеље на знањима, вештинама, вредностима и ставовима; и на целоживотно учење и глобално образовање. Смернице ка успешној организацији наставе на даљину попут: Планирање, остваривање/реализација и евалуација, су биле те које су ову новину у досадашњој пракси физичког и здравственог васпитања увеле у неке нове виртуелне воде. Недељни оперативни планови су кориштени као полазна основа наставе на Гугл платформи коју су сачињавале: Анкете, тестови, ПП презентације, документа, приручници, слике и видео материјали. За потребе непосредног рада снимана су и постављена три видео материјала вежби обликовања и два приручника: „Направи свој једнодневни план исхране“ и „Квиз“, о правилној исхрани. После сваког приложеног домаћег задатка од стране ученика добијали су повратну информацију о свом напредовању, а мени је на тај начин стизао фидбек о успешности пројекта онлајн наставе.


Платформе и опрема

Гугл учионицу, Meet, Zoom, Messenger, Facebook (група за родитеље за ученике), YouTube, Вајбер, лаптоп, компјутер, мобилни телефон, фото апарат, струњачу, тениску лоптицу, папирну лоптицу, таблет, скенер, интернет, видео снимци, фотографије, интерактивни садржај, приручници.


Дигитални алати

Гугл претраживач, YouTube - одличан алат за претраживање занимљивости из света спорта, превенције, здравства, физичког васпитања.
Гугл документа, табеле, презентације, Анкете, упитници - одлични и једноставни алати за примену ученика у креирању њихових домаћих задатака,
Гугл учионицу, Meet, Zoom, Messenger, Вајбер, телефон - канали комуникације.


Литература

Радисављевић Јањић Снежана, Милановић Ивана, Вишњић Драгољуб: Настава физичког и здравственог васпитања за пети и шести разред основне школе, Београд 2018.
Дарија Вранешић Бендер, Мирја Јошић, Сандра Крстев Бараћ, Инес Јерчиновић: Healthier kids „ZdravoRastimo“, Београд 2018.
Вишња Ђорђић: Вредновање остварености исхода учења, Нови Сад 2019.
Моја школа РТС Планета: http://skr.rs/94E


Самопроцена часа

Поштујући све Законске регулативе као и основну сврху оцењивања, а то је да унапређује квалитет процеса учења. Ученици су добили смернице: Исходе учења (шта желим да ученици науче); Наставне активности, активности учења (шта треба да раде); вредновање (самопроцена да ли сам успео/ла). Критеријум оцењивања бројчано: оствареност исхода, самосталност и ангажованост ученика + индивидуално напредовање.


Оцена ученика

Анкета ученика: „Настава на даљину – Физичко и здравствено васпитање“ као и интерна комуникација путем чета или имејла ми пружају повратне информације о успешности онлајн тока наставе физичког и здравственог васпитања у којем превентива и хигијена имају приоритет.


Било је подршке од

Родитеља


Опис подршке

Родитељи су са својом децом пратили путем имејла, Гугл учионица и друштвених мрежа (Facebook, Twitter, Meet, Zoom, Messenger) задатке, активности, анкете који су постављани из програма наставе физичког и здравственог васпитања и остављали своје надасве подстицајне коментаре и похвале.


Предности и потешкоће за наставнике

Предност онлајн наставе физичког и здравственог васпитања коришћењем Гугл учионице ствара одличну могућност да се на једном месту умреже сви ученици једног Актива разреда. Једноставним постављањем задатака, алата, употребом ИКТ-а ствара се одлична база корисних информација, материјала на једном месту и за наставу у редовним условима без пандемије. Потешкоће ограниченост коришћења свих додатака за бесплатне портале, лоше предзнање, обученост ученика и њихових родитеља у коришћењу појединих алата


Предности и потешкоће за ученике

Предност: Међупредметне компетенције у сврси свакодневног живота и учења кроз врло значајну тему физичког и здравственог васпитања допринеле су стварању битних предуслова за квалитетнији живот у кућним условима у доба и после Корона вируса. Потешкоће: Страх од непознатог, недостатак самопоуздања, неопходно прилагођавање, слаб интернет, непоседовање одређених уређаја, дужи временски период за припрему предстојеће активности...


Коментар

Тема рада: Физичко и здравствено васпитање у виртуелној учионици
Хвала!